Wyposażenie wnętrz

Szafy biurowe – jak wybrać? Na co zwrócić uwagę?

Szafy biurowe są nieodłącznym elementem wyposażenia każdego biura i nie tylko. Nie wyobrażamy sobie funkcjonowania w żadnym biurze bez prawidłowo dobranej szafy, zarówna pod względem wielkości jak i funkcjonalności. Na rynku możemy znaleźć wiele rodzajów takich szaf o bardzo różnych cechach fizycznych (szafy otwarte, szafy zamykane, szafa biurowa zamykana na klucz) oraz różnej cenie, np https://kamilameble.pl/104-szafy-biurowe.

Szafy biurowe, a wielkość

Na początek musimy zastanowić się nad wielkością pomieszczenia, które chcemy wyposażyć w szafy biurowe oraz nad tym jak wiele posiadamy dokumentów, które chcemy przechowywać w naszych szafach. Jeżeli posiadamy dużą powierzchnię biura to warto wyposażyć się w jak największą ilość jak największych szaf. W praktyce okazuje się zawsze, że każda ilość wolnego miejsca w szafie w bardzo szybkim czasie zostanie wykorzystana. Lepiej od razu zakupić tyle szaf ile tylko nam się zmieści w naszym biurze, niż po jakimś czasie szukać takich samych jakie już mamy, bo może być z tym problem. Szczególnie warto zapatrzyć się w szafy biurowe zamykane, które będą bardziej uniwersalne i posłużą nam dosłownie do wszystkiego.

Rodzaj przechowywanych dokumentów

Bardzo ważną kwestią przy zakupie szaf biurowych jest rodzaj dokumentów, które chcemy w nich przechowywać. I tutaj liczy się zarówno to czy są to dokumenty zawierające dane poufne jak i wygląd akt. Możemy wybrać zarówno szafy biurowe otwarte, jak i szafy biurowe zamykane. Te pierwsze sprawdzą się w przypadku wszelkiego rodzaju książek, roczników, leksykonów czy segregatorów zawierających przepisy. Należy tylko pamiętać o tym, aby wszystkie segregatory wyglądały tak samo, co bardzo poprawia wygląd biura. Szafy otwarte mogą także służyć do wystawiania bibelotów czy ozdób, które bardzo ocieplają wizerunek biura. Szafy biurowe zamykane  są natomiast idealną przechowalnią wszystkiego, czego nie powinno widzieć oko postronne: teczki różnorakie, przybory biurowe, koperty, papier do wydruku czy segregatory nieszczególnej urody. To najbardziej praktyczny rodzaj szaf w biurze, ponieważ ukryją wszystko czego nie powinien oglądać nasz klient oraz to, na co my sami też niekoniecznie chcemy patrzeć przez osiem godzin każdego dnia.

Dane osobowe, dokumenty poufne

Szafy biurowe zamykane, pomimo swojej uniwersalności nie są polecane do przechowywania dokumentów zawierających dane osobowe oraz dokumentów poufnych. W tym przypadku jest nam potrzebna szafa biurowa zamykana na klucz. W niej przechowujemy wszystkie dokumenty ważne, akta osobowe, faktury i wszystko co nie może trafić do niepowołanych rąk. Jeżeli w naszym burze przechowujemy takie dokumenty, to szafa biurowa zamykana na klucz jest nam niezbędna.  Co więcej, w momencie wejścia w życie przepisów RODO, szafa biurowa zamykana na klucz jest wręcz wymogiem prawnym. 

Podsumowując – w każdym biurze szafy są koniecznością. Możemy wybierać z pośród wielu rodzajów, typów, kształtów oraz kolorów, na pewno każdy z nas znajdzie odpowiednią dla siebie, bez względu na zasobność swojego portfela. Najważniejsze, żeby dobrze wybrać.

Możliwość komentowania Szafy biurowe – jak wybrać? Na co zwrócić uwagę? została wyłączona